ΕΛΛΑΣ, ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΟΡΟΥ
Με την ευγενική χορηγία της Εagleray σας παρουσιάζουμε την περιγραφή του οδηγού για τον Πόρο. Για την αγορά του ολοκληρωμένου οδηγού μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της εταιρείας εδώ.
«Οι πληροφορίες των χαρτών που περιέχονται στο προϊόν αυτό έχουν αναπαραχθεί με την άδεια της Υδρογραφικής Υπηρεσίας ΠΝ (Αρ. Αδείας 859.2/2/10763/Σ.763//11 Απρ 22)»
ΣΗΜΕΙΩΣH
ΠΡΟΣΟΧΗ: Βράχοι πάνω και κάτω από τη θάλασσα κάνουν το στενό στεριάς (Πλάκα) - Νσις Λαζαρέτο (του Καρά) αδιαπέραστο.
Ναυτιλιακοί κίνδυνοι: Προσοχή στα αγκυροβόλια ιχθυοτροφείου που έχουν εγκαταληφθεί στον Ο. Γερολιμάνι.
Καιρός: Όταν πιάσει το μελτέμι που κρατά 5 - 10 μέρες τότε, με το που ανοίγει η μέρα (ανατολή ηλίου), πνέει ένας μαΐστρος (ΒΔ) ελαφρύς μέχρι τις 11.00. Κατά τις 12.00 αρχίζει το μελτέμι (ΒΑ) που κρατά μέχρι της 23.00 - 24.00, οπότε πέφτει. Το πρωί ξαναρχίζει ο ίδιος κύκλος. Από Αύγουστο - Οκτώβριο, έχουμε την “μπουκαδούρα” που είναι σοροκάδα (ΝΑ) ελαφριά. Το πρωί μέχρι τις 10.00 - 11.00, έχουμε ζέστη και μπουνάτσα και μετά την μπουκαδούρα που πεθαίνει με την δύση του ηλίου. Μετά τον γυρνάει σε ελαφρύ γαρμπή (ΝΔ) για καμιά - δύο ώρες και έπειτα κάλμα.
Ναυτιλιακοί κίνδυνοι: Όταν διαπλέουμε το στενό, να τηρούμεθα κοντά στην ακτή του Πόρου.
Προστασία: Από όλους τους καιρούς. Ένα από τα ασφαλέστερα καταφύγια στην Ελλάδα.
Αγκυροβόλιο: Κρατά καλά. Τα Β κρηπιδώματα και η προβλήτα για τα γιωτ
επηρεάζονται από τους ΒΔ - ΝΔ ανέμους, που αν δυναμώσουν η παραμονή γίνεται επικίνδυνη, ειδικά την άνοιξη και το φθινόπωρο, όταν φυσούν δυνατοί ΒΔ άνεμοι. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι τα απόνερα από τα πλοία της γραμμής. Να βεβαιωθούμε ότι η άγκυρα έπιασε καλά, ότι έχουμε αρκετά μπαλόνια, οι κάβοι μας είναι ασφαλείς και έχουμε απόσταση από το κρηπίδωμα.
Προτείνεται να χρησιμοποιήσουμε κάβους νάϋλον (από πολυαμίντ) που έχουν
πολύ μεγάλη ελαστικότητα (Σχετικά βιβλίο “Σχοινιά και κόμποι”).
Ευκολίες λιμανιού: Νερό, ηλεκτρικό να επικοινωνήσουμε με το Λιμενικό Ταμείο.
Πετρέλευση με βυτίο. Υπάρχει κατάστημα ναυτιλιακών ειδών (22980 25173). Aν έχουμε οποιαδήποτε ζημιά να απευθυνθούμε στο ναυτιλιακό, θα μας εξυπηρετήσουν. Δύο καρνάγια στην περιοχή της Πλάκας (νότια από το νησί Λαζαρέτο)
Νες Τσελεβίνια
Ιστορία: Κατά μια άποψη, το όνομα “Τσελεβίνια” προήρθε από τους Αρβανίτες που φύλαγαν σκοπιά για τα τούρκικα πλοία (στα αρβανίτικα “τσέλιε” σημαίνει πρόσεξε και “βένιε” σημαίνει έρχονται).
Οι ψαράδες ονομάζουν τον ΝΔ όρμο της Ν. Σκυλλί “Αυλάκι της νυκτός”, γιατί εδώ παλιά ερχόντουσαν οι ανεμοτρατάρηδες για να τραβήξουν τα δίχτυά τους.
Αγκυροβόλιο Ν. Γαλή
Ναυτιλιακοί κίνδυνοι: Στο βόρειο μέρος του μικρού στενού έχει ένα πέρασμα για σκάφη που έχουν βύθισμα λιγότερο από 0.7m. Κι αυτά όμως πρέπει να περάσουν με την μικρότερη δυνατή ταχύτητα, για να μην πάρει βάθος η πρύμη και βρούνε κάτω.
Προσοχή, στο στενό υπάρχουν μερικές φορές έντονα ρεύματα που προκαλούν δυσκολίες στο κολύμπι.
Προστασία: Το καλοκαίρι από όλους τους καιρούς.
Αγκυροβόλιο: Κρατά καλά. Βόρεια από την Ν. Γαλή θα προστατευτούμε και από τα απόνερα των πλοίων της γραμμής.
Όρμοι στον Ν. Σκυλλί
Ναυτιλιακοί κίνδυνοι: Οι ύφαλοι στον ΒΑ όρμο της Ν. Σκυλλί προεκτείνονται μέχρι και 130μ από την ξηρά
Προστασία: Οι 2 αυτοί όρμοι είναι από την νότια πλευρά του νησιού Σκυλλί (Έξω Νησί) των νησίδων Τσελεβίνια. Ο ΝΔ όρμος προσφέρει πολύ καλή προστασία με βόρειους ανέμους. Στον ΒΑ όρμο να αγκυροβολήσουμε με νηνεμία. Στους υφάλους που έχει αυτός ο τελευταίος όρμος θα βρούμε πολύ ωραίους και μεγάλους αχινούς.